Co by měl dělat asistent pedagoga (zkráceně AP)?

Tato otázka možná působí triviálně, ale mnohdy ani samotným AP není jasná. A mnohdy pak je rozdíl v tom, co by asistent měl dělat, a co skutečně dělá. Pojďme se tedy podívat na to, jaká by měla být náplň jeho práce.

Asistent pedagoga je opravdu asistentem PEDAGOGA, ne asistentem (konkrétního) žáka. V praxi to znamená, že pomáhá učiteli všude tam, kde už jeho síly nestačí - kromě všeobecně známé dopomoci pomalejším žákům může například hlídat kázeň ve třídě, kopírovat pracovní listy, kontrolovat písemné práce či vykonávat další činnosti, na které už učiteli nezbývá čas.


Ptáte se, v čem se pak práce asistenta liší od učitele? Nejzásadnější rozdíl tkví v učitelově kvalifikaci -> ten určuje (a je schopen odhadnout), co, kdy a jak se bude učit. Také nese zodpovědnost za studijní pokroky svých žáků. Je tedy vlastně manažerem vzdělávacího procesu.

Víte, co by měl dělat asistent pedagoga?
Víte, co by měl dělat asistent pedagoga?